Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen met antwoorden hebben wij voor je op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

Kaarten bestellen

Wanneer is de kaartverkoopbalie geopend?

Kom gezellig langs in De Hofnar en we helpen je graag met het uitzoeken van voorstellingen en het bestellen van je voorstellingskaarten. De kaartverkoopbalie is geopend op:

  • Maandag t/m donderdag: van 13.00 – 17.00 uur en één uur voorafgaand aan een voorstelling of filmvertoning;
  • Vrijdag t/m zondag: één uur voorafgaand aan een voorstelling of film.

Tijdens deze openingstijden zijn we ook telefonisch en per mail bereikbaar.

Hoe kan ik kaarten bestellen?
  • Links bovenaan op deze pagina zie je de kopjes ‘Theater’ en ‘Film’ staan. Hier kun je het hele theater- of filmprogramma bekijken en voor de gewenste voorstelling(en) online kaarten bestellen. Als je de gewenste film of voorstelling hebt gevonden, volg je de stappen om de kaart(en) in het winkelmandje toe te voegen. In de meeste gevallen kun je zelf je stoelen kiezen. Wil je meerdere films of voorstellingen bestellen, klik dan op ‘voorstelling toevoegen’ in stap 2 van het bestelproces. Laat je mailadres achter waarop je de e-tickets wilt ontvangen. Na de betaling ontvang je de bevestigingsmail en e-tickets in je mailbox.
  • Kaarten zijn ook telefonisch te bestellen, (040) 207 40 10 (Kaartverkoop), of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl. De kaarten dien je binnen twee weken op te halen bij de kaartverkoopbalie. Telefonisch kunnen we ook een betaallink naar je toesturen, zodat de kaarten meteen afgerekend kunnen worden. De e-tickets worden na betaling automatisch naar je gemaild.
Waarom kan ik geen kaarten bestellen voor het nieuwe seizoen?

De voorstellingen voor het nieuwe theaterseizoen staan op 16 mei vanaf 12.00 uur op de website. Niet iedereen kan vanaf dit moment ook al kaarten bestellen. De verkoop van theaterseizoen 24-25 gaat vanaf woensdag 22 mei om 09.00 uur van start. Dan staan de evenementen voor iedereen actief.

Ben je Vriend van De Hofnar? Dan kun je uiteraard al wel vanaf 16 mei kaarten bestellen. Lukt het je niet om kaarten te bestellen? Log eerst in met het mailadres dat bij ons bekend is. Daarna worden de evenementen voor je actief.

Waar kan ik mijn gekochte voorstellingen terugvinden?

Je toegangsbewijs ontvang je bij online bestellingen in je mailbox. Kaarten kun je ook terugvinden in Mijn Hofnar, bij ‘mijn tickets’. Je mag de kaarten tonen op je smartphone of je kunt de kaarten uitprinten. Voorafgaand aan de voorstelling kunnen we ook duplicaat kaarten voor je uitdraaien bij de kaartverkoopbalie.

Heb je de app van TicketMatic? Dan zijn je gekochte kaarten hier ook terug te vinden. Let op: alleen betaalde kaarten worden hierin getoond.

Ik kan geen stoelen kiezen, hoe kan dat?

Er zijn verschillende mogelijkheden waarom het niet lukt om bepaalde stoelen te selecteren. Dit kan zijn, omdat:

  • de rijen nog niet vrijgegeven zijn. Het kaartverkoopsysteem zorgt ervoor dat eerst de eerste rijen geboekt kunnen worden, voordat andere rijen worden vrijgegeven. Hierdoor voorkomen we dat er teveel lege plekken in de zaal ontstaan;
  • er één vrij stoel overblijft. Het is niet mogelijk om een lege stoel over te laten. Op deze manier worden alle plaatsen goed benut;
  • het balkon nog niet vrijgegeven is.

Bij enkele voorstellingen is er geen stoelkeuze. Dit kan een aantal dingen betekenen:

  • de voorstelling is een staconcert;
  • de voorstelling wordt gespeeld in clubsetting; de theaterstoelen gaan eruit en we toveren de theaterzaal om tot een gezellige setting met tafels en stoelen.
  • de voorstelling vindt plaats in het Duisenburgh Theatercafé.

Een staconcert of clubsetting kun je herkennen aan het icoontje op de voorstellingspagina van de betreffende voorstelling. Op deze pagina wordt ook vermeld als het in het Duisenburgh Theatercafé plaatsvindt.

Hoe kan ik mijn tegoed/cadeaubonnen online verzilveren?
  • Wanneer je nog een tegoed hebt, is dit zichtbaar als je inlogt in ‘Mijn Hofnar’ omgeving op de website. Log in door rechts bovenin op ‘Mijn Hofnar’ te klikken. Zodra je ingelogd bent, zie je bij ‘persoonlijk tegoed’ of je tegoed hebt staan en wat voor bedrag dit is. Bij dit tegoed staat een unieke code die je kunt invoeren bij stap 2 ‘Gebruik Hofnar Tegoedbon / Hofnar Cadeaukaart’ in het bestelproces.
  • Heb je een Hofnar Cadeaukaart of digitale Hofnar Cadeaukaart? Vul dan je cadeaukaartnummer in bij stap 2 ‘Gebruik Hofnar Tegoedbon / Hofnar Cadeaukaart’.
  • Heb je een Podium Cadeaukaart? Vink de betalingswijze Podium Cadeaukaart aan. Na stap 3 kun je hiermee betalen in de Mollie omgeving, door de cadeaukaart aan te vinken en je code in te voeren.
  • Nationale Bioscoopbon inzetten (uitsluitend voor filmvertoningen)? Het tegoed is 5 jaar geldig en kan in delen besteed worden. Vink de betalingswijze Nationale Bioscoopbon aan. Na stap 3 kun je hiermee betalen door de cadeaukaart aan te vinken en je code in te voeren.

Mocht je nog een bedrag open hebben staan, dan kun je voor het resterende bedrag nog een andere betaalwijze kiezen na stap 3.

Zijn er rolstoelplekken?

Onze theaterzaal heeft een aantal vaste rolstoelplaatsen. Kom je met een rolstoel? Bestel je kaarten telefonisch of aan de kaartverkoopbalie. Bel naar tel:(040) 207 40 10 of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl. Dan helpen we je graag!

Hoe kan ik me op de wachtlijst zetten?

Voorstelling uitverkocht of staat de voorstelling op ‘voorlopig vol’? Misschien heb je nog een kans. Via onze website kun je jezelf bij de betreffende voorstelling op de wachtlijst laten plaatsen. Laat je mailadres en het aantal kaarten achter. Mochten er toch extra plaatsen vrijkomen, dan laten wij je dat weten.

En de allerlaatste mogelijkheid: niet-afgehaalde kaarten worden vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling verkocht aan de kaartverkoopbalie.

Mijn kind is nog geen 2 jaar, mag ik hem/haar meenemen?

Bij kinder- en familievoorstellingen staat een leeftijdsaanduiding vermeld. Dit is een ‘vanaf-leeftijd. Deze leeftijdsgrens is gebaseerd op de inhoud en de lengte van de voorstelling dat passend is bij een bepaalde leeftijd. Kinderen die te jong zijn, kunnen de voorstelling of het concert vaak niet goed volgen of vinden het te spannend.

Baby’s en kinderen tot twee jaar hebben daarom géén toegang tot onze voorstellingen, tenzij anders staat aangegeven met een leeftijdsaanduiding. In verband met de veiligheidsvoorschriften dienen wij iedereen te registreren. Voor iedere bezoeker dient een toegangsbewijs overhandigd te kunnen worden.

Mijn Hofnar

Wat is 'Mijn Hofnar'

Sinds 26 april is er een nieuwe ‘Mijn Hofnar‘ omgeving. In deze omgeving kun je jouw gegevens, bestellingen, tegoeden en lidmaatschappen/passen inzien. Registreer je eenmalig met jouw mailadres (die eventueel al bij ons bekend is) bij ‘Mijn Hofnar’ of registreer je als nieuwe gast.

Hoe kom ik aan een wachtwoord?

Wil je inloggen in ‘Mijn Hofnar’? Registreer je eerst eenmalig met jouw mailadres (die eventueel al bij ons bekend is) en een zelf verzonnen wachtwoord. Heb je je al een keer geregistreerd en weet je je wachtwoord niet meer? Klik dan op wachtwoord vergeten en stel je wachtwoord opnieuw in.

Gebruik je een ander mailadres? Wijzig deze zelf in Mijn Hofnar of neem contact met ons op, zodat onze kaartverkoopmedewerkers dit voor je kunnen wijzigen.

Voor het bestellen van kaarten heb je geen wachtwoord nodig. Het is alleen noodzakelijk om je mailadres achter te laten waarop je je e-tickets wilt ontvangen. Heb je vaker bij ons kaarten besteld, geef dan het mailadres op die bij ons bekend is, zodat de kaarten op één account komen te staan. Weet je niet met welk mailadres je bij ons bekend bent? Mail dan naar kaartverkoop@hofnar.nl.

Mijn vrienden-/ filmpas wordt niet getoond in Mijn Hofnar

Na het aanschaffen van een Vrienden- en of filmpas kan het een half uur duren voordat deze pas gekoppeld is aan je account. Log later nog eens in om te kijken of het kopje ‘Passen’ zichtbaar is in jouw account. Heb je meerdere passen, dan worden deze (verschillende) passen onder elkaar weergegeven.

Ik kan geen e-tickets downloaden in Mijn Hofnar

In sommige gevallen kun je de e-tickets niet downloaden in de Mijn Hofnar omgeving. Dit kan komen doordat deze kaarten aan de kaartverkoopbalie zijn afgehaald. We kunnen dit voor je omzetten naar een e-ticket, zodat je het kan downloaden. Of doordat deze nog betaald moeten worden. Raadpleeg de kaartverkoopbalie om dit in orde te maken.

Over horeca

Wanneer is het Duisenburgh Theatercafé geopend?

Het Duisenburgh Theatercafé is op werkdagen geopend vanaf 09.00 uur. In de weekenden is de horeca een uur voorafgaand aan een activiteit geopend. Kom gezellig langs voor een kopje koffie of een kopje thee. Meer zin een biertje of een wijntje? Dat kan ook! Ook voor een werkafspraak of flexwerken kun je bij ons terecht.

Is eten en drinken tijdens een voorstelling toegestaan?

Tijdens een theatervoorstelling is eten en drinken niet toegestaan. Ook bij een jeugdvoorstelling mag er geen eten en drinken in de zaal meegenomen worden. Dit kan de artiesten op het podium storen.

Is eten en drinken tijdens een film toegestaan?

Zowel bij volwassenefilms als kinderfilms is het toegestaan om eten en drinken mee de zaal in te nemen. Voorafgaand aan de film kun je bij de bar een drankje en iets lekkers bestellen.

Contact
  • Theater De Hofnar
  • De Hofnar 10
  • 5554 DA Valkenswaard
Openingstijden
Kaartverkoopbalie
  • Maandag t/m donderdag:
  • van 13.00 - 17.00 uur en één uur voorafgaand aan een voorstelling of film
  • Vrijdag t/m zondag:
  • één uur voorafgaand aan een voorstelling of film
Duisenburgh Theatercafé
  • Maandag t/m vrijdag:
  • vanaf 09.00 uur
  • Zaterdag & zondag:
  • één uur voorafgaand aan een voorstelling of film
Welkom op hofnar.nl

Deze website maakt gebruik van functionele cookies die noodzakelijk zijn om de website zo goed mogelijk te laten functioneren en van analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies worden niet gebruikt om persoonsgegevens te verwerken. Door op akkoord te klikken, geef je ook toestemming voor tracking- en advertisingcookies. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op ‘Cookie instellingen’.