Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen met antwoorden hebben wij voor je op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

CORONAVIRUS EN ANNULERINGEN/VERPLAATSINGEN

Wat als een voorstelling geannuleerd of verplaatst wordt?

Als een voorstelling definitief geannuleerd of verplaatst wordt en je hebt voor deze voorstelling kaarten, dan ontvang je hierover zo snel mogelijk bericht van ons.

Bij een annulering heb je de keuze om het bedrag op je digitale tegoed te laten bijschrijven, terug te laten storten op je bankrekening of een alternatieve voorstelling te kiezen. Bij verplaatsing blijven de kaarten geldig voor de nieuwe datum. Als de nieuwe datum je niet schikt, kun je vanzelfsprekend je geld terug krijgen of kiezen voor digitaal tegoed.

Gezondheidscheck; kan ik mijn kaarten annuleren als ik hier niet aan voldoe?

Het coronavirus is niet weg. Mensen worden nog steeds ziek. Daarom is het in de gaten houden van je eigen gezondheid nog steeds belangrijk. Heb je griep- of luchtwegklachten (hoesten, benauwdheid, verhoging/koorts, reuk- en/of smaakverlies), kom dan niet en annuleer je kaarten. Voor het annuleren van voorstellingskaarten kun je mailen naar kaartverkoop@hofnar.nl. Wij zijn elke werkdag telefonisch bereikbaar tussen 13.00 uur tot 17.00 uur. Je kan kiezen uit een alternatieve voorstelling, het bedrag op je digitaal tegoed laten zetten of laten terugstorten op je bankrekening.

Kun je ‘JA’ beantwoorden op een van de volgende vragen?

  1. Had je de afgelopen 24 uur last van 1 of meer van de volgende klachten?
    Je bent verkouden (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn).
    Je hoest.
    Je bent benauwd of kortademig.
    Je hebt verhoging of koorts.
    Je ruikt en/of proeft plotseling niets meer, maar jouw neus is niet verstopt.
  2. Heb je corona? Is dit vastgesteld met een coronatest? Dan hoor je van de GGD wanneer je weer naar buiten kunt.
  3. Ben je in quarantaine omdat je een huisgenoot of in nauw contact bent van iemand die corona heeft? Terugkomt uit een land of gebied waarvoor de quarantaineplicht geldt? Een melding kreeg van de coronamelder-app?

Blijf dan ook thuis en annuleer kosteloos je kaartje bij ons!

Zijn de oude voorstellingskaarten nog geldig bij een verplaatste voorstelling?

Bij een verplaatste voorstelling sturen we de bezoekers van deze voorstelling een mail met informatie over deze verplaatsing. In de meeste gevallen blijft de placering van de zaal hetzelfde. We sturen iedereen wel nieuwe e-tickets toe met de nieuwe datum. Heb je nog de oude kaarten, dan kun je ook met deze kaarten de voorstelling bezoeken.

Het kan zijn dat de zaal samengevoegd moet worden of gesplitst moet worden. Helaas kunnen we de oude placering dan niet hanteren. We sturen iedereen dan nieuwe e-tickets toe met de nieuwe plaatsen.

Heb je geen mail ontvangen over de verplaatste voorstelling? Of weet je niet meer of je plaatsen nog correct zijn? Log dan in bij ‘Mijn Hofnar’. Onder Mijn Reserveringen kun je de juiste e-tickets vinden of neem contact met ons op, dan zoeken we het voor je uit.

Op de pagina ‘Wanneer staat welke voorstelling‘ staat een compleet overzicht van de verplaatste en geannuleerde voorstellingen.

Hoe zit het met de luchtcirculatie?

De theaterzaal heeft 100% toestroom van verse buitenlucht.

INLOGGEN WEBSITE

Wat is 'Mijn Hofnar'?

‘Mijn Hofnar’ is het account dat je bij ons hebt waar je jouw gegevens kun inzien en wijzigen en je passen en bestellingen kunt inzien. Hiervoor dien je in te loggen met een bestaand account of een nieuw account aan te maken.

Heb je vaker bij ons kaarten besteld? Dan is jouw mailadres al bij ons bekend en kun je door op ‘Wachtwoord vergeten’ te klikken en een nieuw wachtwoord aanmaken en inloggen op je account bij ons op de website. Je ontvangt van ons een mailtje met de vraag een nieuw wachtwoord aan te maken.

Is dit de eerste keer dat je kaarten bij ons besteld? Dan kun je bij klikken op ‘Een “Mijn Hofnar” account aanmaken’. Hier kun je al je bestellingen inzien.

MIJN MAILADRES IS BIJ DE HOFNAR BEKEND, HOE KOMT IK AAN EEN WACHTWOORD?

Heb je al vaker bij ons kaarten besteld telefonisch of aan de balie, maar heb je nog geen wachtwoord om online in te loggen? Voer je mailadres (die bij ons bekend is) in bij ‘Wachtwoord vergeten’. Je ontvangt vanuit ons een mail met de vraag om een wachtwoord aan te maken. Vervolgens kun je met dit wachtwoord inloggen en je bestelling afronden.

Weet je niet welk mailadres bij ons bekend is, stuur ons dan een mailtje (kaartverkoop@hofnar.nl).

Bestel je voor de eerste keer bij ons voorstellingskaarten? Dan kun je bij ‘Log in’ of in het bestelproces een nieuw account aanmaken bij ‘Een ‘Mijn Hofnar’ account aanmaken.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat kan ik doen?

Wachtwoord kwijt? Bij ‘Wachtwoord vergeten’ kun je een nieuwe wachtwoord aanmaken. Geef je mailadres op waarmee je wilt inloggen, dan wordt er naar dit mailadres een mail gestuurd. Hier vind je een link waar je je wachtwoord opnieuw kan instellen.

KAARTEN BESTELLEN

Hoe kan ik kaarten bestellen?
  • Links bovenaan op deze pagina zie je de kopjes ‘Theater’ en ‘Film’ staan. Hier kun je het hele theater- of filmprogramma bekijken en voor de gewenste voorstelling(en) online kaarten bestellen. Als je de gewenste film of voorstelling hebt gevonden, volg je de stappen om de kaart(en) in het winkelmandje toe te voegen. In de meeste gevallen kun je zelf je stoelen kiezen. Wil je meerdere films of voorstellingen bestellen, klik dan op ‘extra voorstelling’. Je kunt je kaarten bestellen met een persoonlijk account door in te loggen of ga verder zonder in te loggen. Na de betaling ontvang je de bevestigingsmail en e-tickets in je mailbox.
  • Kaarten zijn ook telefonisch te bestellen op (040) 207 40 10 (Kaartverkoop) of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl. De kaarten dien je binnen twee weken op te halen bij de kaartverkoopbalie. Telefonisch kunnen we ook een betaallink naar je toesturen, zodat de kaarten meteen afgerekend kunnen worden. De e-tickets worden dan automatisch naar je mail verzonden.
Wanneer is de kaartverkoopbalie geopend?

Kom gezellig langs in De Hofnar en we helpen je graag met het uitzoeken van voorstellingen en het bestellen van je voorstellingskaarten. De kaartverkoopbalie is geopend van ma t/m vr tussen 13.00 uur en 17.00 uur en één uur voorafgaand aan de meeste voorstellingen en films. Tijdens deze openingstijden zijn we ook telefonisch en per mail bereikbaar.

 

Waar vind ik mijn gekochte voorstellingen terug?

Je toegangsbewijs ontvang je bij online bestellingen in je mailbox. Wanneer je kaarten hebt gekocht met je account (Mijn theater), kun je de kaarten ook terugvinden onder ‘mijn voorstellingen’ in je persoonlijke account. Je mag de kaarten tonen op je smartphone of je kunt de kaarten uitprinten.

Ik heb meerdere kaarten besteld maar ik ontvang maar 1 e-ticket, hoe kan dat?

Na het bestellen van voorstellingskaarten via de website heb je een mail ontvangen van je bestelling en een mail met e-ticket(s). Heb je meerdere kaarten besteld en kun je maar 1 e-ticket vinden? Er wordt 1 ticket getoond per pagina. Bij meerdere voorstellingskaarten bevat het document dus meerdere pagina’s.

Open het PDF-document en scrol naar beneden en je vindt meerdere pagina’s. Het aantal tickets zijn het aantal pagina’s.

Ik neem mijn baby (tot 1 jaar) mee, moet ik hiervoor ook een kaartje reserveren?

Bij jeugd- en familievoorstellingen staat een leeftijdsaanduiding vermeld. Dit is een ‘vanaf-leeftijd’. We adviseren om je aan deze leeftijdsaanduiding te houden. In verband met de veiligheidsvoorschriften dienen wij iedereen te registreren. Voor iedere bezoeker, ook kinderen onder de 1 jaar, dien je een toegangsbewijs te overhandigen.

Je mag uiteraard je kind tijdens de voorstelling op schoot houden. Je dient dus wél een stoel te reserveren voor jouw kind. Je kunt bij de ingang van de theaterzaal ook een stoelverhoger lenen, zodat jouw kind optimaal van de voorstelling kan genieten. 

Komen er reserverings- en administratiekosten bij mijn bestelling?

Vanaf huidig theaterseizoen (22-23) worden er geen servicekosten meer in rekening gebracht bij online bestellingen. Je betaald alleen nog reserveringskosten bij een telefonische reservering.

Kan ik mezelf voor een voorstelling op een wachtlijst laten zetten?

Voorstelling uitverkocht of staat de voorstelling op ‘voorlopig vol’? Misschien heb je nog een kans. Via onze website kun je jezelf bij de betreffende voorstelling op de wachtlijst laten plaatsen. Mochten er toch extra plaatsen vrijkomen of bijkomen, dan laten wij je dat weten. En de allerlaatste mogelijkheid: niet-afgehaalde kaarten worden vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling verkocht aan de kaartverkoopbalie.

Zijn er ook rolstoelplaatsen?

Onze theaterzaal heeft een aantal vaste rolstoelplaatsen. Kom je met een rolstoel? Bestel je kaarten telefonisch of aan de kaartverkoopbalie. Bel naar tel:(040) 207 40 10 of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl.

Ik kan geen stoelen kiezen

Bij enkele voorstellingen in het is er geen stoelkeuze mogelijk. Dit kan een aantal dingen betekenen:

  • de voorstelling is een staconcert;
  • de voorstelling wordt gespeeld in clubsetting; de theaterstoelen gaan eruit en we toveren de theaterzaal om tot een gezellige setting met tafels en stoelen.
  • de voorstelling vindt plaats in het Rabobank Theatercafé.

Een staconcert of clubsetting kun je herkennen aan het icoontje op de voorstellingspagina van de betreffende voorstelling. Op deze pagina wordt ook vermeld als het in het Rabobank Theatercafé plaatsvindt.

Hoe kan ik mijn digitaal tegoed of cadeaubonnen gebruiken bij een internetbestelling?
  • Wanneer je nog een tegoed hebt, is dit zichtbaar als je inlogt op jouw account op de website. Log in door rechts bovenin op ‘in loggen’ te klikken. Zodra je ingelogd bent, zie (alleen als je tegoed hebt) onder je gastnummer het digitaal tegoed staan. Dit tegoed kan je bij de laatste stap (stap 5 betalen) inzetten wanneer je je kaarten gaat afrekenen.
  • Heb je een Hofnar Cadeaukaart? Vul dan je cadeaukaart nummer in onder je bestelling. Het totaal bedrag wordt dan meteen verrekend. Mocht je dan nog een bedrag hebben openstaan, dan kan je dit via IDEAL betalen.
  • Heb je een Podium Cadeaukaart? Vink de betalingswijze met een Podium Cadeaukaart aan door dit aan te vinken (onder IDEAl en Mister Cash). Zodra je op betalen hebt geklikt kun je het kaartnummer invullen. Daarna kun je voor het eventuele resterende bedrag nog een andere betaalwijze kiezen.
Kan ik mijn rittenkaart/vrijkaart inzetten bij een film?

Ja, de rittenkaarten en vrijkaarten kunnen weer ingezet worden bij de films. Dit kan alleen bij onze kaartverkoopbalie en niet online. De balie is op van ma t/m vr van 13.00 tot 17.00 uur.

KAARTEN KWIJT OF ANNULEREN

Ik ben mijn kaarten/e-tickets kwijt, wat nu?

Je kaarten staan op naam. Bel naar de kaartverkoopbalie of kom langs, dan sturen we de e-tickets opnieuw toe of printen we duplicaatkaarten voor je uit.

Of log in bij ‘Mijn Hofnar‘ op onze website. Onder het kopje ‘ Mijn reserveringen’ vind je al jouw bestelde voorstellingen terug. Hier kan je, voor de voorstellingen die je betaald hebt, je e-tickets opnieuw downloaden.

WAT ZIJN DE VOORWAARDEN ALS IK ZELF MIJN VOORSTELLINGSKAARTEN ANNULEER?

Het annuleren van kaarten kan tot 48 uur van tevoren. Annuleringskosten bedraagt € 2,50 per kaartje. Het resterende bedrag wordt dan op je digitaal tegoed gezet en kun je voor later voor een andere theatervoorstelling of film weer inzetten.

Heb je corona gerelateerde klachten (hoesten, benauwdheid, verhoging/koorts, reuk- en/of smaakverlies) neem dan z.s.m. contact op met de kaartverkoop via (040) 2074010 of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl.

Wat houdt een annuleringsverzekering in?

Met deze verzekering kun je tot aanvang van de voorstelling jouw kaarten annuleren. Er worden dan geen annuleringskosten à € 2,50 per kaartje in rekening gebracht. Je sluit een annuleringsverzekering af per voorstellingskaartje in stap 2 van het bestelproces. Meer informatie over de voorwaarden van de annuleringsverzekering vind je hier.

Heb je annuleringsverzekeringen afgesloten, maar weet je niet meer voor welke voorstelling of hoeveel? Log in op ‘Mijn Hofnar’ met je mailadres en kijk bij ‘Mijn reserveringen’.  Heb je een annuleringsverzekering afgesloten bij een voorstelling die verplaatst is, dan worden deze annuleringsverzekeringen automatisch meegenomen.

HORECA

Is het Rabobank Theatercafé geopend?

Kom langs voor een kopje koffie of een kopje thee. Meer zin een biertje of een wijntje? Dat kan ook! Ook voor een werkafspraak of flexwerken kun je bij ons terecht. Het Rabobank Theatercafé is op werkdagen geopend vanaf 09.00 uur. In de weekenden is de horeca een uur voorafgaand aan een activiteit geopend.

Hoe zit het met eten en drinken rondom een theatervoorstelling?
  • Bij voorstellingen is het mogelijk om van tevoren een drankje te nuttigen in het café. Bij drukke voorstellingsavonden met een pauze heb je de mogelijkheid om een pauzearrangement te bestellen. Bij de nazit ben je van harte welkom in het café om de voorstelling met je gezelschap na te bespreken.
  • Voorafgaand aan de voorstelling is het op donderdag, vrijdag en zaterdag mogelijk om een een hapje te eten in het Rabobank Theatercafé. Kijk voor meer informatie hier.
Hoe zit het met eten en drinken rondom films?
  • Voorafgaand aan de film en in de pauze kun je in het Rabobank Theatercafé een drankje nuttigen.
  • Er zit geen pauze in de films, alleen bij films die langer dan normaal duren. Eten en drinken mee de zaal in is alleen toegestaan bij volwassene films. Bij kinderfilms niet.
Contact

Theater De Hofnar
De Hofnar 10
5554 DA Valkenswaard

Telefoon
(040) 207 40 10

Mail
info@hofnar.nl

Openingstijden

Kaartverkoopbalie
Ma-vr tussen 13.00 – 17.00 geopend
Kerstvakantie (24 dec – 8 jan): alleen geopend één uur voorafgaand aan een voorstelling of film.

Rabobank Theatercafé
Ma-vr vanaf 09.00 uur geopend

De Hofnar maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze cookies maken het mogelijk om content via social media te delen en om de inhoud van deze website en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Door deze melding te sluiten stemt u hiermee in. Meer weten? Bekijk dan onze privacy verklaring.