Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen met antwoorden hebben wij voor je op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

INFORMATIE OVER CORONAMAATREGELEN

Wat zijn de genomen maatregelen in het theater?
  • Bij voorstellingen/films zijn er medewerkers en vrijwilligers aanwezig om de bezoekers de weg te wijzen, zodat de doorloop naar de theaterzaal soepel verloopt.
  • Medewerkers en vrijwilligers van Theater De Hofnar hebben het recht om bezoekers aan te spreken en te vragen om zich aan de maatregelen te blijven houden om zo de veiligheid van iedereen (jou, andere bezoekers en onze medewerkers) te waarborgen.
  • Vanaf woensdag 8 december hebben we in de theaterzaal weer een gezellige en veilige stoelindeling met zitjes van elk 2 stoelen (‘Café Chantant’ opstelling). Kaarten zijn ongeplaceerd, je krijgt dus op de dag zelf per 2 personen een stoel toegewezen.
  • Lees hieronder welke maatregelen er verder gelden na de persconferentie van 26 november.
Wat betekenen de nieuwe maatregelen vanuit de overheid voor jouw bezoek?
  • Voorstellingen en films die ’s avonds plaatsvinden gaan niet door! Heb je binnenkort een film- of theaterbezoek gepland staan, dan krijg je vanuit ons zo snel mogelijk bericht of de voorstelling verplaatst of geannuleerd wordt. Deze maatregelen gelden tot zeker zaterdag 18 december.
  • Overdag gaan de film- en theatervoorstelling door, mits we de 1,5 meter kunnen waarborgen! Lees hieronder wat je mee moet nemen bij je bezoek aan De Hofnar.
  • Bij een bezoek aan De Hofnar dienen alle bezoekers vanaf 13 jaar een digitaal of geprint coronatoegangsbewijs te laten zien en een legitimatie. Neem je coronatoegangsbewijs (QR-code op papier of digitaal via de CoronaCheck-app), legitimatie (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) en je entreekaartjes voor deze voorstelling mee naar De Hofnar.
  • Hoe je dit bewijs maakt lees je onder het kopje ‘Moet ik een coronatoegangsbewijs hebben?’
  • Let op: Na het tonen van de coronatoegangsbewijs is het alsnog noodzakelijk om 1,5 meter afstand tot elkaar te houden. Zowel in de foyer als in de theaterzaal. Daarnaast dien je bij verplaatsing in het theater een mondkapje te dragen.
  • Het Rabobank Theatercafé is vanaf 17.00 uur gesloten. Dat betekent dat je alleen overdag bij ons terecht kunt. Voorafgaand aan een film of voorstelling kun je een drankje nuttigen in het theatercafé.
Wat houdt de gezondheidscheck in? En wat moet ik doen als ik hieraan niet voldoe?

Heb je griep- of luchtwegklachten (hoesten, benauwdheid, verhoging/koorts, reuk- en/of smaakverlies), kom dan niet en annuleer je kaarten. Voor het annuleren van voorstellingskaarten kun je mailen naar kaartverkoop@hofnar.nl. Wij zijn elke werkdag telefonisch bereikbaar tussen 13.00 uur tot 17.00 uur. Je kan kiezen uit een alternatieve voorstelling, het bedrag op je digitaal tegoed laten zetten of laten terugstorten op je bankrekening.

Nu geen klachten maar kun je ‘JA’ beantwoorden op een van de volgende vragen?
– Heb je op dit moment een huisgenoot met milde klachten en koorts en/of benauwdheid?
– Heb je het nieuwe coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (met een test)?
– Heb je een huisgenoot /gezinslid met het nieuwe coronavirus en heb je in de afgelopen 10 dagen contact met hem/ haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?
– Ben je in quarantaine omdat je nauw contact had met iemand bij wie het nieuwe coronavirus is vastgesteld? Of omdat je bent (terug)gekomen uit een
COVID-19-risicogebied? Of omdat je bent gewaarschuwd door de Coronamelder-app?

Blijf dan ook thuis en annuleer kosteloos je kaartje bij ons!

Moet ik een coronatoegangsbewijs hebben?
  • Bij een bezoek aan De Hofnar dienen alle bezoekers vanaf 13 jaar een digitaal of geprint coronatoegangsbewijs te laten zien en een legitimatie. Neem je coronatoegangsbewijs (QR-code op papier of digitaal via de CoronaCheck-app), legitimatie (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) en je entreekaartjes voor deze voorstelling mee naar De Hofnar.
  • Hoe maak ik een coronatoegangsbewijs? Dit bewijs maak je met een negatieve testuitslag (max 24 uur oud), een vaccinatiebewijs of een bewijs dat je hersteld bent van corona (max. 6 maanden oud). Volg voor het maken van een coronatoegangsbewijs onderstaande stappen:1. Download de CoronaCheck-app of ga naar CoronaCheck.nl (hier kun je ook een papierenbewijs maken).
    2. Upload 1 van de volgende 3 bewijzen in de CoronaCheck-app:

    • testbewijs
    • vaccinatiebewijs
    • herstelbewijs

    3. Bezoek
    Je neemt je coronatoegangsbewijs via de CoronaCheck-app of geprint op papier mee. Wij scannen bij de ingang de QR-code. Neem ook je legitimatiebewijs mee. Tot slot laat je ook je ticket/toegangskaartje zien.

    Meer informatie
    • Uitgebreide informatie hoe een coronatoegangsbewijs kan worden gemaakt met een test-, vaccinatie- of herstelbewijs staat op www.coronacheck.nl. Je kan ook De QR-code schriftelijk opvragen via de huisarts.
    • Informatie over de CoronaCheck-app staat op www.coronacheck.nl of neem contact op met de CoronaCheck helpdesk: 0800-1421 (gratis, maandag t/m zondag, 08.00 – 20.00 uur). Of stuur een e-mail naar: helpdesk@coronacheck.nl.

Hoeveel mensen mogen er nu in de zaal?

In verband met de huidige maatregelen kunnen we momenteel ongeveer 100 bezoekers op 1,5 meter ontvangen. Vanaf woensdag 8 december is de theaterzaal weer omgebouwd naar een ‘Café Chantant’ opstelling. Een veilige en gezellige stoelindeling met zitjes van elk 2 stoelen.

 

Met hoeveel personen (familie/vrienden) mag ik naast elkaar zitten?

In verband met de huidige maatregelen mag je momenteel alleen met jouw gezelschap naast elkaar zitten in de theaterzaal, op 1,5 meter van een ander gezin/huishouden.

Hoe lang duurt een voorstelling? En zit er een pauze in de voorstelling?

Momenteel draaien we alleen films overdag. Hierin zit geen pauze! Drankjes en wat lekkers kun je bij ons in het theatercafé halen en mogen tijdens de film de zaal in. 

Kijk op de voorstellingspagina van de betreffende voorstelling wat de speelduur van de voorstelling is en of er wel of geen pauze in zit. We houden de website zo up-to-date mogelijk.

Waar hang ik mijn jas op? Is er een garderobe?

Jassen mogen mee de zaal in en over de stoelen gehangen worden of je kunt de jas zelf ophangen aan de garderobe. De garderobe is niet bewaakt. Alleen tijdens de voorstelling wordt hier toezicht op gehouden.

Hoe zit het met de luchtcirculatie?

De theaterzaal heeft 100% toestroom van verse buitenlucht.

ANNULEREN/VERPLAATSEN VOORSTELLINGEN

Wat als een voorstelling geannuleerd of verplaatst wordt?

Als een voorstelling geannuleerd of verplaatst wordt en je hebt voor deze voorstelling kaarten, dan ontvang je hierover zo snel mogelijk bericht van ons. Bij annulering heb je de keuze om het bedrag op je digitale tegoed te laten bijschrijven, terug te laten storten op je bankrekening of een alternatieve voorstelling. Bij verplaatsing blijven de tickets geldig voor de nieuwe datum. Als deze je niet schikt, kun je vanzelfsprekend je geld terug krijgen of kiezen voor digitaal tegoed.

Ik weet niet meer wanneer de verplaatste voorstelling staat waar ik kaarten voor heb

Als je ingelogd bent op onze website, kun je bij ‘Mijn Hofnar’ onder het kopje ‘Mijn reserveringen’ zien wanneer de voorstellingen staan waar je kaartjes voor hebt. Op de pagina ‘Wanneer staat welke voorstelling‘ staat een compleet overzicht van de verplaatste en geannuleerde voorstellingen.

Wat zijn de voorwaarden als ik zelf mijn voorstellingskaarten annuleer?

Het annuleren van kaarten kan tot 48 uur van tevoren. Annuleringskosten bedraagt € 2,50 per kaartje. Het resterende bedrag wordt dan op je digitaal tegoed gezet en kun je voor later voor een andere theatervoorstelling of film weer inzetten.

Heb je griep- of luchtwegklachten (hoesten, benauwdheid, verhoging/koorts, reuk- en/of smaakverlies) neem dan z.s.m. contact op met de kaartverkoop via (040) 2074010 of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl.

KAARTEN BESTELLEN

Hoe kan ik kaarten bestellen?
  • Links bovenaan op deze pagina zie je de kopjes ‘Theater’ en ‘Film’ staan. Hier kun je het hele theater- of filmprogramma bekijken en voor de gewenste voorstelling(en) online kaarten bestellen.
  • Kaarten zijn ook telefonisch te bestellen op (040) 207 40 10 (Kaartverkoop) of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl.
Wanneer is de kaartverkoopbalie geopend voor vragen en het bestellen van kaarten?

De kaartverkoopbalie is geopend van ma t/m tussen 13.00 uur en 17.00 uur. Tijdens deze openingstijden zijn we ook telefonisch en per mail bereikbaar. Het bestellen van kaarten kan via onze website.

 

Wanneer kan ik kaarten bestellen voor het nieuwe theaterseizoen?
  • Alle voorstellingen voor seizoen 2021-2022 staan online. Bekijk de pagina www.hofnar.nl/theater/ en scrol door ons hele programma. Hopelijk zie we je dit seizoen weer live bij ons in het theater.
Komen er reserverings- en administratiekosten bij mijn bestelling?
  • Koop je bij de kaartverkoopbalie kaarten, dan betaal je geen reserveringskosten. Als je telefonisch reserveert betaal je € 1,50 reserveringskosten per reservering.
  • Als je online reserveert, krijg je de kaarten per mail toegezonden en betaal je per reservering € 1,50 servicekosten voor de iDEAL-afhandeling. Woon je in België, dan kun je ook kiezen om online te betalen met Mister Cash/Bancontact, Belfius of KBC/CBC. Hiervoor betaal je ook € 1,50 servicekosten.
  • Wil je jouw toegangskaarten toegezonden krijgen, dan betaal € 3,50 voor het toezenden van de voorstellingskaarten.
Kan ik mezelf voor een voorstelling op een wachtlijst laten zetten?

Voorstelling uitverkocht of staat de voorstelling op ‘voorlopig vol’? Misschien heb je nog een kans. Via onze website kun je jezelf bij de betreffende voorstelling op de wachtlijst laten plaatsen. Mochten er toch extra plaatsen vrijkomen of bijkomen, dan laten wij je dat weten. En de allerlaatste mogelijkheid: niet-afgehaalde kaarten worden vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling verkocht aan de kaartverkoopbalie.

Zijn er ook rolstoelplaatsen?

Onze theaterzaal heeft een aantal vaste rolstoelplaatsen. Kom je met een rolstoel? Bestel je kaarten telefonisch of aan de kaartverkoopbalie. Bel naar tel:(040) 207 40 10 of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl.

Ik ben mijn kaarten/e-tickets kwijt, wat nu?

Je kaarten staan op naam. Bel naar de kaartverkoopbalie of kom langs, dan sturen we de e-tickets opnieuw toe of printen we duplicaatkaarten voor je uit.

Of log in bij ‘Mijn Hofnar‘ op onze website. Onder het kopje ‘ Mijn reserveringen’ vind je al jouw bestelde voorstellingen terug. Hier kan je, voor de voorstellingen die je betaald hebt, je e-tickets opnieuw downloaden.

Ik kan geen stoelen kiezen

Bij voorstellingen en films kun je weer zelf een plaats kiezen. Alleen voorstellingen waar een andere zaalopstelling (bijv. diner dansant) is, dan staat dat bij de voorstellingsinformatie vermeld en kun je dus geen plaatsen kiezen.

Hoe kan ik mijn digitaal tegoed of cadeaubonnen gebruiken bij een internetbestelling?
  • Wanneer je nog een tegoed hebt, is dit zichtbaar als je inlogt op jouw account op de website. Log in door rechts bovenin op ‘in loggen’ te klikken. Zodra je ingelogd bent, zie (alleen als je tegoed hebt) onder je gastnummer het digitaal tegoed staan. Dit tegoed kan je bij de laatste stap (stap 5 betalen) inzetten wanneer je je kaarten gaat afrekenen.
  • Heb je een Hofnar Cadeaukaart? Vul dan je cadeaukaart nummer in onder je bestelling. Het totaal bedrag wordt dan meteen verrekend. Mocht je dan nog een bedrag hebben openstaan, dan kan je dit via IDEAL betalen.
  • Heb je een Podium Cadeaukaart? Vink de betalingswijze met een Podium Cadeaukaart aan door dit aan te vinken (onder IDEAl en Mister Cash). Zodra je op betalen hebt geklikt kun je het kaartnummer invullen. Daarna kun je voor het eventuele resterende bedrag nog een andere betaalwijze kiezen.
Kan ik mijn rittenkaart/vrijkaart inzetten bij een film?

Ja, de rittenkaarten en vrijkaarten kunnen weer ingezet worden bij de films. Dit kan alleen bij onze kaartverkoopbalie en niet online. De balie is op van ma t/m vr van 13.00 tot 17.00 uur.

HORECA

Is het Rabobank Theatercafé geopend?

Het Rabobank Theatercafé is doordeweeks geopend vanaf 08.30 uur. I.v.m. de huidige maatregelen is de horeca geopend tot uiterlijk 17.00 uur.

Kom langs voor een kopje koffie of een kopje thee. Meer zin een biertje of een wijntje? Dat kan ook! Ook voor een werkafspraak of flexwerken kun je bij ons terecht.
• Ook bij een bezoek aan het Rabobank Theatercafé dien je een coronatoegangsbewijs en je identiteitskaart te laten zien.
• Hoe je dit bewijs maakt lees je onder het kopje ‘Moet ik een coronatoegangsbewijs hebben?’.

Hoe zit het met eten en drinken rondom een theatervoorstelling?
  • Momenteel vinden er alleen jeugdvoorstellingen plaats. Hierbij is het mogelijk om van tevoren een drankje te nuttigen in het café.
  • Het is niet toegestaan om tijdens de voorstelling drinken mee de theaterzaal in te nemen.
  • Voorafgaand aan de voorstellingen is het, tot nader order, niet mogelijk om te dineren in het Rabobank Theatercafé.
Hoe zit het met eten en drinken rondom films?
  • Voorafgaand aan de film kun je in het Rabobank Theatercafé een drankje nuttigen tot 17.00 uur.
  • Bij volwassenfilms mag je een drankje meenemen in de theaterzaal, omdat hier meestal geen pauze in zit.
  • Bij kinderfilms mag geen drinken mee de zaal in, maar uiteraard wel chips en snoepjes. In kinderfilms zit geen pauze.
  • Voorafgaand aan de films is het, tot nader order, niet mogelijk om te dineren in het Rabobank Theatercafé.
Contact

Theater De Hofnar
De Hofnar 10
5554 DA Valkenswaard

Telefoon
(040) 207 40 10

Mail
info@hofnar.nl

Openingstijden

Kaartverkoopbalie
Ma t/m vr tussen 13.00 – 17.00 uur

Rabobank Theatercafé
Elke werkdag vanaf 08.30 uur
In de weekenden één uur voorafgaand aan een activiteit.

In de kerstvakantie zijn we beperkt geopend.

De Hofnar maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze cookies maken het mogelijk om content via social media te delen en om de inhoud van deze website en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Door deze melding te sluiten stemt u hiermee in. Meer weten? Bekijk dan onze privacy verklaring.