Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen met antwoorden hebben wij voor je op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

INFORMATIE OVER CORONAMAATREGELEN

Wat zijn de genomen maatregelen in het theater?
  • Er is een looproute gecreëerd naar de theaterzaal. Bezoekers kunnen hierdoor op een veilige manier, zonder oponthoud, via de bar naar de theaterzaal. Bekijk hier de instructievideo van de looproute;
  • Bij voorstellingen/films zijn er medewerkers en vrijwilligers aanwezig om de bezoekers de weg te wijzen, zodat de doorloop naar de theaterzaal soepel verloopt.
  • Medewerkers en vrijwilligers van Theater De Hofnar hebben het recht om bezoekers aan te spreken en te vragen om zich aan de maatregelen te blijven houden om zo de veiligheid van iedereen (jou, andere bezoekers en onze medewerkers) te waarborgen.
  • Verdere maatregelen die wij hebben genomen lees je hier.
Wat betekenen de nieuwe maatregelen voor een bezoek aan De Hofnar?
  • Theater De Hofnar is vanaf zaterdag 26 juni weer open voor maximaal 100 bezoekers per film- of theatervoorstelling. Je kunt bij ons dus weer terecht voor een film of theatervoorstelling.
  • Alle films- en theatervoorstellingen in de theaterzaal vinden nog steeds plaats. Dit op 1,5 meter afstand voor maximaal 100 bezoekers.
  • Het is niet nodig om een vaccinatiebewijs of negatieve testuitslag te laten zien. Dit was alleen nodig bij theaters waar de 1,5 meter niet werd gehanteerd.
Wat houdt de gezondheidscheck in? En wat moet ik doen als ik hieraan niet voldoe?

Heb je griep- of luchtwegklachten (hoesten, benauwdheid, verhoging/koorts, reuk- en/of smaakverlies), kom dan niet en annuleer je kaarten. De kaartverkoopbalie is tijdelijk gesloten.  We zijn wel via de mail en telefonisch bereikbaar. Voor het annuleren van voorstellingskaarten kun je mailen naar kaartverkoop@hofnar.nl. Wij zijn elke werkdag telefonisch bereikbaar tussen 13.00 uur tot 17.00 uur. Je kan kiezen uit een alternatieve voorstelling, het bedrag op je digitaal tegoed laten zetten of laten terugstorten op je bankrekening.

Nu geen klachten maar kun je ‘JA’ beantwoorden op een van de volgende vragen?
– Heb je op dit moment een huisgenoot met milde klachten en koorts en/of benauwdheid?
– Heb je het nieuwe coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (met een test)?
– Heb je een huisgenoot /gezinslid met het nieuwe coronavirus en heb je in de afgelopen 10 dagen contact met hem/ haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?
– Ben je in quarantaine omdat je nauw contact had met iemand bij wie het nieuwe coronavirus is vastgesteld? Of omdat je bent (terug)gekomen uit een
COVID-19-risicogebied? Of omdat je bent gewaarschuwd door de Coronamelder-app?

Blijf dan ook thuis en annuleer kosteloos je kaartje bij ons!

Moet ik een coronatest laten zien of een vaccinatiebewijs hebben?

Momenteel ontvangen wij maximaal 100 bezoekers per voorstelling en dit is op 1,5 meter afstand. Het is niet nodig om een vaccinatiebewijs of negatieve testuitslag te laten zien. Dit was alleen nodig bij theaters waar de 1,5 meter niet werd gehanteerd.

Hoeveel mensen mogen er nu in de zaal? Wanneer gaan jullie over naar een normale zaalcapaciteit?

Volgens de richtlijnen van de overheid mogen we vanaf zaterdag 26 juni maximaal 100 bezoekers op 1,5 meter ontvangen per film- of theatervoorstelling.

Theater De Hofnar gaat vanaf oktober 2021 uit van een normale zaalcapaciteit. Als onverhoopt de coronamaatregelen aangescherpt worden en de zaalcapaciteit weer beperkt wordt, dan hebben de eerst gereserveerden voorrang.

Met hoeveel personen (familie/vrienden) mag ik naast elkaar zitten?
  • De theaterzaal heeft een gezellige en veilige ‘Café Chantant’ opstelling. Dit betekent dat we een stoelindeling hebben met zitjes van elk 2 stoelen. Je wordt dus per 2 personen (uit eenzelfde huishouden) geplaceerd. Kom je met meer dan 2 personen, dan kun je niet naast elkaar zitten.
  • Kom je alleen naar een voorstelling, dan neem je plaats op een zitje voor 2 personen. Hier wordt niemand anders naast geplaatst.
  • Als je meerdere kaarten hebt besteld dan gaan we ervan uit dat je uit hetzelfde huishouden komt en dus per 2 naast elkaar mag zitten. Kom je niet uit hetzelfde huishouden? Bestel dan je tickets in aparte bestellingen, zodat we jullie op 1,5 m afstand kunnen plaatsen.
  • Kom je met meer dan 2 personen en neem je je (klein)kinderen mee, dan worden er extra stoelen in de theaterzaal geplaatst voor kinderen t/m 12 jaar. Deze stoelen komen tussen de zitjes voor de volwassenen in te staan. Hierdoor kan het gezin alsnog bij elkaar zitten en samen genieten van een voorstelling.
  • Ben je met drie personen dan wordt 1 persoon ergens anders geplaceerd. We proberen de zitjes uit te kiezen die dicht bij elkaar staan, zodat je toch samen van de voorstelling kunt genieten.
Kan ik zelf mijn zitplaatsen kiezen?

In deze periode worden voor alle voorstellingen en films ongeplaceerde plaatsen verkocht. Bij binnenkomst wordt er door een medewerker van De Hofnar een zitplaats aan je toegewezen. Je kunt niet zelf een stoel kiezen

Hoe lang duurt een voorstelling? En zit er een pauze in de voorstelling?

Een voorstelling duurt +/- een uur en een kwartier. Volgens de richtlijnen van het RIVM moeten we contactmomenten zoveel mogelijk beperken. Hierdoor zijn er vooralsnog geen pauzes. We vragen bezoekers de toiletten ook alleen voorafgaand aan de voorstelling te bezoeken.

Waar hang ik mijn jas op?

Er is geen garderobe. Jassen mogen mee de zaal in en over de stoelen gehangen worden.

Hoe laat moet ik van tevoren aanwezig zijn?

De theaterzaal gaat een half uur voorgaand aan de voorstelling of film open. Kom dan ook niet veel eerder dan 30 minuten voor aanvang van de voorstelling of film naar het theater.

Hoe zit het met de luchtcirculatie?

De theaterzaal heeft 100% toestroom van verse buitenlucht.

ANNULEREN/VERPLAATSEN VOORSTELLINGEN

Wat als een voorstelling geannuleerd of verplaatst wordt?

Als een voorstelling geannuleerd of verplaatst wordt en je hebt voor deze voorstelling kaarten, dan ontvang je hierover zo snel mogelijk bericht van ons. Bij annulering heb je de keuze om het bedrag op je digitale tegoed te laten bijschrijven, terug te laten storten op je bankrekening of een alternatieve voorstelling. Bij verplaatsing blijven de tickets geldig voor de nieuwe datum. Als deze je niet schikt, kun je vanzelfsprekend je geld terug krijgen of kiezen voor digitaal tegoed.

Ik weet niet meer wanneer de verplaatste voorstelling staat waar ik kaarten voor heb

Als je ingelogd bent op onze website, kun je bij ‘Mijn Hofnar’ onder het kopje ‘Mijn reserveringen’ zien wanneer de voorstellingen staan waar je kaartjes voor hebt. Op de pagina ‘Wanneer staat welke voorstelling‘ staat een compleet overzicht van de verplaatste en geannuleerde voorstellingen.

Wat zijn de voorwaarden als ik zelf mijn voorstellingskaarten annuleer?

Het is mogelijk om de voorstellingskaarten bij griep- of luchtwegklachten (hoesten, benauwdheid, verhoging/koorts, reuk- en/of smaakverlies) tot aanvang van de voorstelling te annuleren. Neem voorafgaand aan de voorstelling contact op met de kaartverkoop via (040) 2074010 of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl. Het bedrag van de kaarten kun je op je digitaal tegoed laten zetten of terug laten storten op je bankrekening.

Let op: Zodra we weer normaal open kunnen, wijzigen deze voorwaarden weer terug naar de voorwaarden die we voorheen hanteerden. Het annuleren van kaarten kan dan tot 48 uur van tevoren. Annuleringskosten bedraagt € 2,50 per kaartje. Het resterende bedrag wordt dan op je digitaal tegoed gezet en kun je voor later voor een andere theatervoorstelling of film weer inzetten.

KAARTEN BESTELLEN

Hoe kan ik kaarten bestellen?
  • Links bovenaan op deze pagina zie je de kopjes ‘Theater’ en ‘Film’ staan. Hier kun je het hele theater- of filmprogramma bekijken en voor de gewenste voorstelling(en) online kaarten bestellen.
  • Kaarten zijn ook telefonisch te bestellen op (040) 207 40 10 (Kaartverkoop) of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl.
Wanneer is de kaartverkoopbalie geopend voor vragen en het bestellen van kaarten?

De kaartverkoopbalie is geopend van ma t/m tussen 13.00 uur en 17.00 uur. Tijdens deze openingstijden zijn we ook telefonisch en per mail bereikbaar. Het bestellen van kaarten kan via onze website.

Let op: In verband met de zomervakantie is de kaartverkoopbalie gesloten van 24 juli tot en met 29 augustus. Voor dringende vragen kun je mailen naar info@hofnar.nl.

Wanneer kan ik kaarten bestellen voor het nieuwe theaterseizoen?
  • Alle voorstellingen voor seizoen 2021-2022 staan online. Bekijk de pagina www.hofnar.nl/theater/ en scrol door ons hele programma. Hopelijk zie we je in het nieuwe seizoen weer live bij ons in het theater.
Komen er reserverings- en administratiekosten bij mijn bestelling?
  • Koop je bij de kaartverkoopbalie kaarten, dan betaal je geen reserveringskosten. Als je telefonisch reserveert betaal je € 1,50 reserveringskosten per reservering.
  • Als je online reserveert, krijg je de kaarten per mail toegezonden en betaal je per reservering € 1,50 servicekosten voor de iDEAL-afhandeling. Woon je in België, dan kun je ook kiezen om online te betalen met Mister Cash/Bancontact, Belfius of KBC/CBC. Hiervoor betaal je ook € 1,50 servicekosten.
  • Wil je jouw toegangskaarten toegezonden krijgen, dan betaal € 3,50 voor het toezenden van de voorstellingskaarten.
Kan ik mezelf voor een voorstelling op een wachtlijst laten zetten?

Voorstelling uitverkocht of staat de voorstelling op ‘voorlopig vol’? Misschien heb je nog een kans. Via onze website kun je jezelf bij de betreffende voorstelling op de wachtlijst laten plaatsen. Mochten er toch extra plaatsen vrijkomen of bijkomen, dan laten wij je dat weten. En de allerlaatste mogelijkheid: niet-afgehaalde kaarten worden vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling verkocht aan de kaartverkoopbalie.

Zijn er ook rolstoelplaatsen?

De theaterzaal is tijdelijk ingedeeld als ‘Café Chantant’. Kom je met een rolstoel? Bestel je kaarten via onze website, telefonisch of aan de kaartverkoopbalie. Bestel je je kaarten online, laat ons dan weten dat je met een rolstoel komt. We houden hier dan rekening mee. Tel: (040) 207 40 10 of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl.

Ik ben mijn kaarten/e-tickets kwijt, wat nu?

Je kaarten staan op naam. Bel naar de kaartverkoopbalie of kom langs, dan sturen we de e-tickets opnieuw toe of printen we duplicaatkaarten voor je uit.

Of log in bij ‘Mijn Hofnar‘ op onze website. Onder het kopje ‘ Mijn reserveringen’ vind je al jouw bestelde voorstellingen terug. Hier kan je, voor de voorstellingen die je betaald hebt, je e-tickets opnieuw downloaden.

Ik kan geen stoelen kiezen

Door de huidige situatie verkopen we momenteel alleen ongeplaceerde kaarten. Bij de voorstelling zelf krijg je een plaats toegewezen.

Hoe kan ik mijn digitaal tegoed of cadeaubonnen gebruiken bij een internetbestelling?
  • Wanneer je nog een tegoed hebt, is dit zichtbaar als je inlogt op jouw account op de website. Log in door rechts bovenin op ‘in loggen’ te klikken. Zodra je ingelogd bent, zie (alleen als je tegoed hebt) onder je gastnummer het digitaal tegoed staan. Dit tegoed kan je bij de laatste stap (stap 5 betalen) inzetten wanneer je je kaarten gaat afrekenen.
  • Heb je een Hofnar Cadeaukaart? Vul dan je cadeaukaart nummer in onder je bestelling. Het totaal bedrag wordt dan meteen verrekend. Mocht je dan nog een bedrag hebben openstaan, dan kan je dit via IDEAL betalen.
  • Heb je een Podium Cadeaukaart? Vink de betalingswijze met een Podium Cadeaukaart aan door dit aan te vinken (onder IDEAl en Mister Cash). Zodra je op betalen hebt geklikt kun je het kaartnummer invullen. Daarna kun je voor het eventuele resterende bedrag nog een andere betaalwijze kiezen.
Kan ik mijn rittenkaart/vrijkaart inzetten bij een film?

De rittenkaarten en vrijkaarten kunnen voorlopig niet ingezet worden i.v.m. de beperkte capaciteit. Als we weer open kunnen met een normale zaalcapaciteit zijn de rittenkaarten en vrijkaarten weer in te zetten bij de films.

HORECA

Is het Rabobank Theatercafé geopend?

Het Rabobank Theatercafé is weer geopend voor een beperkt aantal mensen. Het café is doordeweeks geopend vanaf 09.00 uur. Kom langs voor een kopje koffie of een kopje thee. Meer zin een biertje of een wijntje? Dat kan ook! Ook voor een werkafspraak of flexwerken kun je bij ons terecht.

Let op: tijdens de zomervakantie, 24 juli t/m 29 augustus, is de horeca elke werkdag vanaf 14.00 uur geopend. In het weekend is de horeca gesloten.

Hoe zit het met eten en drinken rondom een voorstelling?
  • Voorafgaand aan de film- of theatervoorstelling kun je een drankje bij de bar halen. Dit drankje mag je meenemen in de zaal.
  • Voorafgaand aan de voorstellingen is het, tot nader order, niet mogelijk om te dineren in het Rabobank Theatercafé.
Contact

Theater De Hofnar
De Hofnar 10
5554 DA Valkenswaard

Route en parkeren

Telefoon
(040) 207 40 10

Mail
info@hofnar.nl

Openingstijden

Kaartverkoopbalie
Ma t/m vr tussen 13.00 – 17.00 uur
Van 24 juli t/m 29 augustus gesloten i.v.m. zomervakantie

Rabobank Theatercafé
Vanaf 26 juli doordeweeks vanaf 14.00 uur geopend. In de weekenden alleen bij een activiteit

De Hofnar maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze cookies maken het mogelijk om content via social media te delen en om de inhoud van deze website en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Door deze melding te sluiten stemt u hiermee in. Meer weten? Bekijk dan onze privacy verklaring.