fbpx

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen met antwoorden hebben wij voor je op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

KAARTEN KWIJT OF ANNULEREN

Ik ben mijn kaarten/e-tickets kwijt, wat nu?

Je kaarten staan op naam. Bel naar de kaartverkoopbalie of kom langs, dan sturen we de e-tickets opnieuw toe of printen we duplicaatkaarten voor je uit.

Of log in bij ‘Mijn Hofnar‘ op onze website. Onder het kopje ‘ Mijn tickets’ vind je al jouw bestelde voorstellingen terug. Hier kun je je e-tickets opnieuw downloaden, mits deze betaald zijn.

WAT ZIJN DE VOORWAARDEN ALS IK ZELF MIJN VOORSTELLINGSKAARTEN ANNULEER?

Het annuleren van kaarten kan tot 48 uur van tevoren. Annuleringskosten bedraagt € 2,50 per kaartje. Voor het resterende bedrag ontvang je een Hofnar Tegoedbon, die je later voor een andere theater- of filmvoorstelling kan inzetten.

Wat houdt een annuleringsverzekering in?

Met deze verzekering kun je tot aanvang van de voorstelling jouw kaarten annuleren. Er worden dan geen annuleringskosten à € 2,50 per kaartje in rekening gebracht. Je sluit een annuleringsverzekering af per voorstellingskaartje in stap 1 van het bestelproces. Meer informatie over de voorwaarden van de annuleringsverzekering vind je hier.

Heb je annuleringsverzekeringen afgesloten, maar weet je niet meer voor welke voorstelling? Log in op ‘Mijn Hofnar’ en kijk bij ‘Mijn tickets’.

ANNULERINGEN/VERPLAATSINGEN VAN VOORSTELLINGEN

Wat als een voorstelling geannuleerd of verplaatst wordt?

Als een voorstelling definitief geannuleerd of verplaatst wordt en je hebt voor deze voorstelling kaarten, dan ontvang je hierover zo snel mogelijk bericht van ons.

Bij een annulering heb je de keuze om het bedrag op een Hofnar Tegoedbon te laten zetten, terug te laten storten op je bankrekening of een alternatieve voorstelling te kiezen. Bij verplaatsing blijven de kaarten geldig voor de nieuwe datum. Als de nieuwe datum je niet schikt, kun je vanzelfsprekend je geld terug krijgen of kiezen voor een Hofnar Tegoedbon.

Ontvang ik bij verplaatste voorstellingen nieuwe e-tickets?

Bij een verplaatste voorstelling sturen we de bezoekers van deze voorstelling een mail met informatie over deze verplaatsing. In de meeste gevallen blijft de placering van de zaal hetzelfde. We sturen iedereen wel nieuwe e-tickets toe met de nieuwe datum. Heb je nog de oude kaarten, dan kun je ook met deze kaarten de voorstelling bezoeken.

Het kan zijn dat de zaal samengevoegd moet worden of gesplitst moet worden. Helaas kunnen we de oude placering dan niet hanteren. We sturen iedereen dan nieuwe e-tickets toe met de nieuwe plaatsen.

Heb je geen mail ontvangen over de verplaatste voorstelling? Of weet je niet meer of je plaatsen nog correct zijn? Log dan in bij ‘Mijn Hofnar’. Onder ‘Mijn tickets’ kun je de juiste e-tickets vinden. Uiteraard kun je ook contact met ons opnemen.

INLOGGEN WEBSITE

Wat is 'Mijn Hofnar'?

Sinds 26 april is er een nieuwe ‘Mijn Hofnar‘ omgeving. In deze omgeving kun je jouw gegevens, bestellingen, tegoeden en lidmaatschappen/passen inzien. Registreer je eenmalig met jouw mailadres (die eventueel al bij ons bekend is) bij ‘Mijn Hofnar’ of registreer je als nieuwe gast.

MIJN MAILADRES IS BIJ DE HOFNAR BEKEND, HOE KOMT IK AAN EEN WACHTWOORD?

Voor het bestellen van kaarten heb je geen wachtwoord nodig. Het is alleen noodzakelijk om je mailadres achter te laten waarop je je e-tickets wilt ontvangen. Heb je vaker bij ons kaarten besteld, geef dan het mailadres op die bij ons bekend is, zodat de kaarten op één account komen te staan. Weet je niet met welk mailadres je bij ons bekend bent? Mail dan naar kaartverkoop@hofnar.nl.

Wil je inloggen in ‘Mijn Hofnar’? Registreer je eerst eenmalig met jouw mailadres (die eventueel al bij ons bekend is). Heb je je al een keer geregistreerd en weet je je wachtwoord niet meer? Klik dan op wachtwoord vergeten en stel je wachtwoord opnieuw in.

Gebruik je een ander mailadres? Wijzig deze zelf in Mijn Hofnar of neem contact met ons op, zodat onze kaartverkoopmedewerkers dit voor je kunnen wijzigen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat kan ik doen?

Heb je je al een keer geregistreerd (bestaande of nieuw mailadres) en weet je je wachtwoord niet meer? Klik dan op wachtwoord vergeten en stel je wachtwoord opnieuw in.

Ik kan geen e-tickets downloaden in Mijn Hofnar

Bij sommige voorstellingen kun je helaas geen e-tickets downloaden in de Mijn Hofnar omgeving. Dit komt omdat de e-tickets voor deze voorstellingen verstuurd zijn vanuit ons oude kaartverkoopsysteem. Heb je na 26 april kaarten besteld? Dan kun je in Mijn Hofnar je e-tickets downloaden.

In Mijn Hofnar staat mijn (vrienden)pas er niet in

Na het aanschaffen van een Vrienden- en of filmpas kan het een half uur duren voordat deze pas gekoppeld is aan je account. Log later nog eens in om te kijken of het kopje ‘Passen’ zichtbaar is in jouw account. Heb je meerdere passen, dan worden deze (verschillende) passen onder elkaar weergegeven.

KAARTEN BESTELLEN

Hoe kan ik kaarten bestellen?
  • Links bovenaan op deze pagina zie je de kopjes ‘Theater’ en ‘Film’ staan. Hier kun je het hele theater- of filmprogramma bekijken en voor de gewenste voorstelling(en) online kaarten bestellen. Als je de gewenste film of voorstelling hebt gevonden, volg je de stappen om de kaart(en) in het winkelmandje toe te voegen. In de meeste gevallen kun je zelf je stoelen kiezen. Wil je meerdere films of voorstellingen bestellen, klik dan op ‘voorstelling toevoegen’ in stap 2 van het bestelproces. Laat je mailadres achter waarop je de e-tickets wilt ontvangen. Na de betaling ontvang je de bevestigingsmail en e-tickets in je mailbox.
  • Kaarten zijn ook telefonisch te bestellen, (040) 207 40 10 (Kaartverkoop), of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl. De kaarten dien je binnen twee weken op te halen bij de kaartverkoopbalie. Telefonisch kunnen we ook een betaallink naar je toesturen, zodat de kaarten meteen afgerekend kunnen worden. De e-tickets worden na betaling automatisch naar je mail verstuurd.
Wanneer is de kaartverkoopbalie geopend?

Kom gezellig langs in De Hofnar en we helpen je graag met het uitzoeken van voorstellingen en het bestellen van je voorstellingskaarten. De kaartverkoopbalie is geopend:

  • Maandag, dinsdag en donderdag: van 13.00 – 17.00 uur en één uur voorafgaand aan een voorstelling of filmvertoning
  • Woensdag en vrijdag: één uur voorafgaand aan een voorstelling of film.

Tijdens deze openingstijden zijn we ook telefonisch en per mail bereikbaar.

De zomersluiting is van vrijdag 14 juli tot en met zondag 20 augustus. Vanaf maandag 21 augustus zijn we weer geopend. 

Waar vind ik mijn gekochte voorstellingen terug?

Je toegangsbewijs ontvang je bij online bestellingen in je mailbox. Kaarten kun je ook terugvinden in Mijn Hofnar, bij ‘mijn tickets’. Je mag de kaarten tonen op je smartphone of je kunt de kaarten uitprinten. Voorafgaand aan de voorstelling kunnen we ook dubplicaat kaarten voor je uitdraaien.

Heb je de app van TicketMatic? Dan kun je ook hier je gekochte kaarten terugvinden. Let op: alleen betaalde kaarten zijn hierin terug te vinden.

Mag ik mijn kind (tot 2 jaar) meenemen en moet ik hiervoor een kaartje reserveren?

Baby’s en kinderen tot twee jaar hebben géén toegang tot onze voorstellingen, tenzij anders staat aangegeven. Bij jeugd- en familievoorstellingen staat een leeftijdsaanduiding vermeld. Dit is een ‘vanaf-leeftijd’. In verband met de veiligheidsvoorschriften dienen wij iedereen te registreren. Voor iedere bezoeker dient een toegangsbewijs overhandigd te kunnen worden.

Je mag uiteraard je kind tijdens de voorstelling op schoot houden. Je dient dus wél een stoel te reserveren voor jouw kind. Je kunt bij de ingang van de theaterzaal ook een stoelverhoger lenen, zodat jouw kind optimaal van de voorstelling kan genieten. 

Komen er reserverings- en administratiekosten bij mijn bestelling?

Er worden geen reserverings- of administratiekosten bij een bestelling in rekening gebracht.

Kan ik mezelf voor een voorstelling op een wachtlijst laten zetten?

Voorstelling uitverkocht of staat de voorstelling op ‘voorlopig vol’? Misschien heb je nog een kans. Via onze website kun je jezelf bij de betreffende voorstelling op de wachtlijst laten plaatsen. Mochten er toch extra plaatsen vrijkomen, dan laten wij je dat weten.

En de allerlaatste mogelijkheid: niet-afgehaalde kaarten worden vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling verkocht aan de kaartverkoopbalie.

Zijn er ook rolstoelplaatsen?

Onze theaterzaal heeft een aantal vaste rolstoelplaatsen. Kom je met een rolstoel? Bestel je kaarten telefonisch of aan de kaartverkoopbalie. Bel naar tel:(040) 207 40 10 of mail naar kaartverkoop@hofnar.nl.

Ik kan geen stoelen kiezen

Er zijn verschillende mogelijkheden waarom het niet lukt om bepaalde stoelen te selecteren. Dit kan zijn, omdat:

  • De rijen nog niet vrijgegeven zijn. Het kaartverkoopsysteem zorgt ervoor dat eerst de eerste rijen geboekt kunnen worden, voordat andere rijen worden vrijgegeven. Hierdoor voorkomen we dat er teveel lege plekken in de zaal ontstaan;
  • Er één vrij stoel overblijft. Het is niet mogelijk om een lege stoel over te laten. Op deze manier worden alle plaatsen goed benut;
  • Het balkon nog niet vrijgegeven is.

Bij enkele voorstellingen is er geen stoelkeuze. Dit kan een aantal dingen betekenen:

  • de voorstelling is een staconcert;
  • de voorstelling wordt gespeeld in clubsetting; de theaterstoelen gaan eruit en we toveren de theaterzaal om tot een gezellige setting met tafels en stoelen.
  • de voorstelling vindt plaats in het Rabobank Theatercafé.

Een staconcert of clubsetting kun je herkennen aan het icoontje op de voorstellingspagina van de betreffende voorstelling. Op deze pagina wordt ook vermeld als het in het Rabobank Theatercafé plaatsvind

Hoe kan ik mijn digitaal tegoed of cadeaubonnen gebruiken bij een internetbestelling?
  • Wanneer je nog een tegoed hebt, is dit zichtbaar als je inlogt in ‘Mijn Hofnar’ omgeving op de website. Log in door rechts bovenin op ‘Mijn Hofnar’ te klikken. Zodra je ingelogd bent, zie je bij ‘persoonlijk tegoed’ of je tegoed hebt staan en wat voor bedrag dit is. Bij dit tegoed staat een unieke code die je kunt invoeren bij stap 2 ‘Gebruik Hofnar Tegoedbon / Hofnar Cadeaukaart’ in het bestelproces.
  • Heb je een Hofnar Cadeaukaart of digitale Hofnar Cadeaukaart? Vul dan je cadeaukaartnummer in bij stap 2 ‘Gebruik Hofnar Tegoedbon / Hofnar Cadeaukaart’.
  • Heb je een Podium Cadeaukaart? Vink de betalingswijze Podium Cadeaukaart aan. Na stap 3 kun je hiermee betalen door je code in te voeren.
  • Nationale Bioscoopbon inzetten (uitsluitend voor filmvertoningen)? Het tegoed is 5 jaar geldig en kan in delen besteed worden. Vink de betalingswijze Nationale Bioscoopbon aan. Na stap 3 kun je hiermee betalen door je code in te voeren.

Mocht je nog een bedrag open hebben staan, dan kun je voor het resterende bedrag nog een andere betaalwijze kiezen na stap 3.

Kan ik mijn rittenkaart/vrijkaart inzetten bij een film?

Ja, de rittenkaarten en vrijkaarten kunnen ingezet worden bij de films. Dit kan alleen bij onze kaartverkoopbalie en niet online. Bekijk hier de openingstijden.

HORECA

Is het Rabobank Theatercafé geopend?

Kom langs voor een kopje koffie of een kopje thee. Meer zin een biertje of een wijntje? Dat kan ook! Ook voor een werkafspraak of flexwerken kun je bij ons terecht. Het Rabobank Theatercafé is op werkdagen geopend vanaf 09.00 uur. In de weekenden is de horeca een uur voorafgaand aan een activiteit geopend.

Hoe zit het met eten en drinken rondom een theatervoorstelling?
  • Bij voorstellingen is het mogelijk om van tevoren een drankje te nuttigen in het café. Bij drukke voorstellingsavonden met een pauze heb je de mogelijkheid om een pauzearrangement te bestellen. Bij de nazit ben je van harte welkom in het café om de voorstelling met je gezelschap na te bespreken.
  • Voorafgaand aan de voorstelling is het op donderdag, vrijdag en zaterdag mogelijk om een een hapje te eten in het Rabobank Theatercafé. Kijk voor meer informatie hier.
Hoe zit het met eten en drinken rondom films?
  • Voorafgaand aan de film en in de pauze kun je in het Rabobank Theatercafé een drankje nuttigen.
  • Er zijn geen pauzes bij filmvertoningen, alleen bij films die langer dan 2 uur duren. Eten en drinken mee de zaal in is alleen toegestaan bij volwassene films. Bij kinderfilms niet.
Contact

Theater De Hofnar
De Hofnar 10
5554 DA Valkenswaard

Telefoon
(040) 207 40 10

Mail
info@hofnar.nl

Openingstijden

Kaartverkoopbalie
Ma t/m do: van 13.00 – 17.00 uur en één uur voorafgaand aan een voorstelling of film
Vr/za/zo: één uur voorafgaand aan een voorstelling of film

Rabobank Theatercafé
Ma t/m vr: vanaf 09.00 uur
Za/zo: één uur voorafgaand aan een voorstelling of film

Welkom op hofnar.nl

Deze website maakt gebruik van functionele cookies die noodzakelijk zijn om de website zo goed mogelijk te laten functioneren en van analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies worden niet gebruikt om persoonsgegevens te verwerken. Door op akkoord te klikken, geef je ook toestemming voor tracking- en advertisingcookies. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op 'Cookie instellingen'.

Wij gebruiken de volgende cookies:

We slaan je instellingen op in een cookie. Wil je later je instellingen wijzigen? Verwijder dan de cookies via je browser.

Cookie instellingen