Programma

Veelgestelde vragen

Ik heb een vraag over kaarten kopen

Ik heb een vraag over Jokers / Hofnarpas / Filmpas

Ik heb een andere vraag

Staat uw vraag er niet bij? Stel hem per e-mail.


Kaarten kopen

Hoe kom ik aan kaarten?

– Ga naar Programma en bestel online
– Bel (040) 207 40 20 (openingstijden)
– Bezoek de kaartverkoopbalie in het theater

Komen er reserverings- en administratiekosten bij mijn bestelling?

– Koopt u online of bij de kaartverkoopbalie kaarten, dan betaalt u geen reserveringskosten. Als u telefonisch reserveert betaalt u € 1,- reserveringskosten per reservering.
– Als u online reserveert en zelf uw toegangskaarten afdrukt, betaalt u per reservering slechts € 1 transactiekosten voor de iDEAL-afhandeling. Woont u in België, dan kunt u vanaf 1 april 2015 ook kiezen om online te betalen met PayPal of met Mister Cash/Bancontact. Hiervoor betaalt u € 2 transactiekosten.
– Wilt u uw toegangskaarten toegezonden krijgen, dan betaalt u per reservering € 1 voor de iDEAL-afhandeling (of € 2 voor PayPal/Mister Cash-afhandeling) en € 3,50 voor het toezenden.

Kan ik mijn kaarten terugbrengen als er onverhoopt iets tussen komt? En krijg ik dan mijn geld terug?

Als u verhinderd bent, kunt u tot uiterlijk 48 uur voor de voorstelling uw tickets terugbrengen bij de kaartverkoopbalie. U kunt kiezen uit een alternatieve voorstelling of u ontvangt een digitaal tegoed van De Hofnar. Hiervoor betaalt u € 2,50 per ticket annuleringskosten. Het is niet mogelijk contant geld terug te krijgen.

Wat als een voorstelling geannuleerd of verplaatst wordt?

Als een voorstelling geannuleerd of verplaatst moet worden en u heeft kaarten, ontvangt u bericht van ons. Bij annulering heeft u de keuze uit restitutie of een alternatieve voorstelling. Bij verplaatsing blijven de tickets geldig voor de nieuwe datum. Als deze u niet schikt, kunt u vanzelfsprekend uw geld retour krijgen zonder aftrek van kosten.

Als ik online bestel, kan ik dan zelf mijn stoel kiezen?

U krijgt bij het online bestellen van kaarten de keuze: óf u laat het kaartverkoopsysteem de beste plaatsen voor u reserveren, óf u kiest zelf uw plaatsen op de zaalplattegrond. Bij sommige voorstellingen kunt u bij binnenkomst zelf uw stoel kiezen.

Waarom kan ik niet iedere willekeurige stoel reserveren via de website?

Bij het online kopen van kaarten krijgt u de keuze uit de beste plaatsen die op dat moment beschikbaar zijn. Daarbij wordt er ook rekening mee gehouden dat gezelschappen het niet prettig vinden als de eerste rijen stoelen leeg zijn. We vragen u ook om zoveel mogelijk aansluitende plaatsen te kiezen of minimaal twee stoelen ruimte te laten. Het systeem geeft aan of u een geldige keuze heeft gemaakt.

Kan ik mezelf op een wachtlijst laten zetten?

Voorstelling uitverkocht? Misschien heeft u nog een kans. U kunt zich op de website bij de betreffende voorstelling op de wachtlijst laten plaatsen. Mochten er toch toegangskaarten vrijkomen, dan laten wij u dat telefonisch weten. En de allerlaatste mogelijkheid: niet-afgehaalde kaarten worden vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling verkocht aan de verkoopbalie.

Zijn er ook rolstoelplaatsen?

In de theaterzaal is een klein aantal plaatsen voor rolstoelgebruikers beschikbaar. Voor het reserveren van een rolstoelplaats kunt u bellen met de kaartverkoopbalie tel. (040) 207 40 20 (openingstijden) of een mailtje sturen naar kaartverkoop@hofnar.nl.

Ik wil graag naast mijn familie of vrienden zitten, kan dat?

Komt u met een groep en wilt u gezellig naast elkaar zitten? Koop dan alle kaarten tegelijk online. Houd er wel rekening mee dat het totale bedrag van één bankrekening wordt afgeschreven. Wilt u liever apart afrekenen? Reserveer dan telefonisch of koop uw kaarten aan de verkoopbalie.

Ik ben mijn kaarten kwijtgeraakt, wat nu?

Uw kaarten staan op naam. Kom even naar de kaartverkoopbalie, dan krijgt u duplicaatkaarten.

Hoe kan ik reserveren voor een voorbespreking?

Dit doet u tegelijk met het online reserveren van de toegangskaarten. Nadat u de kaarten heeft gereserveerd, kunt u aangeven of u ook wilt reserveren voor de voorbespreking. Hetzelfde geldt voor Happas, Koffie Compleet en pannenkoeken eten. Wilt u in een later stadium reserveren, neem dan contact op met de kaartverkoopbalie.

 

Jokers / Hofnarpas

Bij hoeveel voorstellingen ontvang ik een Joker?

Bestelt u voor 31 juli in één reservering kaarten voor 5 of meer voorstellingen, dan ontvangt u voor iedere persoon die minimaal 5 voorstellingen bezoekt, één digitale Joker. Jokers zijn persoonsgebonden en worden geregistreerd in het kaartverkoopsysteem.

Kan ik een Joker inzetten voor een voorstelling van mijn keuze?

U kunt met een Joker in het nieuwe seizoen een geselecteerde voorstelling voor slechts € 5,- bezoeken. Drie keer per seizoen ontvangt u van ons een e-mail of brief met een aantal voorstellingen die wij voor u uitgezocht hebben en waarvoor u uw Joker kunt inzetten. U kunt de Joker dus niet bij iedere willekeurige voorstelling inzetten. Meer informatie over Jokers.

Is een Hofnarpas voor mij voordelig?

De Hofnarpas is interessant voor iedereen die de Hofnar vaker wil bezoeken. Voor € 10,- per seizoen krijgt u bij de meeste voorstellingen een korting van € 2,- op de toegangsprijs. U ontvangt de seizoensbrochure één week voor de openbare verspreiding zodat u de eerste keus heeft.


Andere vragen

Waarom is het pauzedrankje niet inbegrepen bij de ticketprijs?

Het pauzedrankje in de ticketprijs heeft voor- en nadelen. Het bespaart geldhandelingen in de pauze, maar u heeft niet meer zelf de keuze of u wel of niet een pauzedrankje wilt gebruiken. Bij De Hofnar geven we u die keuze wel.

Waarom mag ik de zaal niet zomaar binnen na aanvang?

Als u na de aanvangstijd van de voorstelling de zaal binnenkomt, kan dit storend zijn voor de artiest(en) en voor de bezoekers. Meldt u zich daarom altijd bij een medewerker van De Hofnar. Hij/zij weet of er afspraken met het gezelschap zijn gemaakt over laatkomers. Soms kan het betekenen dat u pas na de pauze de zaal in mag, soms kan het tijdens een applaus, en een andere keer kunt u alleen plaats nemen op een andere stoel. Zo proberen we overlast voor gezelschap en andere bezoekers te voorkomen.

Waarom halen jullie de stoelen niet vaker uit de zaal?

Het uit de zaal halen van de stoelen is een intensieve en kostbare klus. Ook het tijdelijk opslaan van de stoelen is een probleem. Daarom proberen wij voorstellingen in de ‘vlakke vloer’ in een vaste periode in december en april te boeken, zodat we de stoelen voor een langere periode kunnen opslaan.

Waarom moeten we onze jassen afgeven bij de garderobe?

In het kader van de veiligheid is het niet verantwoord losse jassen, tassen, brommerhelmen, rugzakken of andere attributen in de zaal te plaatsen. In geval van paniek of een ontruiming kunnen mensen hierover vallen en ontstaan mogelijk gevaarlijke situaties.

Waarom is er niet altijd een pauze?

Niet De Hofnar maar het gezelschap bepaalt of er een pauze in een voorstelling zit. Geen pauze kan te maken hebben met de spanningsboog in een voorstelling of het opbouwen van een bepaalde sfeer. Een pauze werkt in zo’n geval storend op uw theaterbeleving.

Ik ben niet tevreden over een voorstelling, wat kan ik doen?

Wij proberen u altijd zo goed mogelijk te informeren over de voorstellingen. Toch kan het voorkomen dat u teleurgesteld bent. Meld dit in de pauze aan een van onze medewerkers. Tegen inlevering van uw entreebewijs ontvangt u een formulier waarop u de reden van uw vertrek kunt aangeven. In alle gevallen beoordeelt de directie van De Hofnar of er een tegoedbon wordt verstrekt en van welke waarde. Op de tegoedbon wordt € 2,50 verwerkingskosten per toegangsbewijs in mindering gebracht. Deze regeling geldt niet bij voorstellingen van amateurverenigingen (genre Cultuur uit onze streek), voorstellingen zonder pauze en voorstellingen waarvan u vooraf goed kunt inschatten wat u kunt verwachten (bijv. Youp van ‘t Hek).

Krijg ik jullie seizoensbrochure altijd automatisch thuis gestuurd?

U krijgt de seizoensbrochure thuis gestuurd als u Vriend of Hofnarpashouder bent of als u het afgelopen jaar een voorstelling in De Hofnar heeft bezocht en uw adresgegevens bij ons bekend zijn.