fbpx

Recensie

Huisrecensent Ans over de voorstelling van Ronald Snijders

Ans Boelens

De Maaspoort in Venlo  ziet er uitnodigend uit, mooie kerstversiering, gezellig geroezemoes van verwachtingsvol publiek. Vanavond ga ik naar Ronald Snijders met zijn voorstelling Groot Succes 2.

Een energieke man met een Einstein kapsel holt het podium op. Hij bombardeert het publiek met taalgrappen, gekke gedachtekronkels en liedjes. Het gaat met een verrassende snelheid en af en toe pauzeert hij even om een grap te laten landen. Dan begint een lach aarzelend in het publiek en dat gaat hier en daar over in bulderende lachsalvo’s. Snijders staat alleen op het podium en hij speelt met verschillende vormen van beeld en geluid. Hij bedenkt en gebruikt nieuwe woorden met een gemak waardoor je je al snel afvraagt waarom dat woord nog niet aan onze taal is toegevoegd.

Het is geen voorstelling met actualiteiten of politieke grappen maar een aaneenschakeling van absurde woord- en taalgrappen. Na afloop van de voorstelling verkoopt hij boekjes met nieuwe woorden zodat ik thuis ook nog kan genieten van de ‘mozeseend’ (eendesoort die niet kan zwemmen omdat het water steeds opzij gaat) en ‘benefietkeeper’ (een keeper die voor het goede doel staat). Wat mij betreft een aanrader, met nieuwe woorden het jaar beginnen op 5 januari bij De Hofnar!

5554 DA Valkenswaard

Telefoon
(040) 207 40 10

Ma t/m do: van 13.00 – 17.00 uur en één uur voorafgaand aan een voorstelling of film
Vr/za/zo: één uur voorafgaand aan een voorstelling of film

Ma t/m vr: vanaf 09.00 uur
Za/zo: één uur voorafgaand aan een voorstelling of film

Welkom op hofnar.nl

Deze website maakt gebruik van functionele cookies die noodzakelijk zijn om de website zo goed mogelijk te laten functioneren en van analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies worden niet gebruikt om persoonsgegevens te verwerken. Door op akkoord te klikken, geef je ook toestemming voor tracking- en advertisingcookies. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op 'Cookie instellingen'.