fbpx

Recensie

Huisrecensent Ans over ‘PAASBEST’ van Max van den Burg

Ans Boelens

Het is een drukte van belang bij het Parktheater in Eindhoven. Er spelen twee voorstellingen en ik ga naar Max van den Burg. De zaal is behoorlijk vol als Max het toneel op springt. Hij zoekt onmiddellijk interactie met het publiek, lui achterover zitten is er niet bij. Dat hij geboren is in Eindhoven, is hem niet meer aan te horen maar af en toe schakelt hij over op onvervalst Brabants. Na korte tijd valt het geluid uit, midden in een verhaal is Max van den Burg niet meer te verstaan. Het probleem valt niet met een eenvoudig knopje op te lossen en als een professional gaat hij hiermee om. Hij verdwijnt 5 minuten van het toneel voor een nieuwe zender en pakt het daarna wervelend weer op alsof er niets gebeurd is tot grote hilariteit van het publiek.

Wat een veelzijdig cabaretier! Hij zingt, heeft een geweldige stembeheersing. Doet typetjes na, heeft energie voor tien en deelt met ons, in willekeurige volgorde,  zijn ervaringen over het vaderschap, sing a song writers, heilige (kidney) boontjes, de rijdende rechter, de fabelman, vrije uitloop shampoo en andere gekkigheid. Zonder uitdossing verandert hij in korte tijd van personage wat het tot een ontzettend leuke, gevarieerde en vrolijke voorstelling maakt. Op zaterdag 9 februari zéér de moeite waard om in De Hofnar te gaan bekijken!

5554 DA Valkenswaard

Telefoon
(040) 207 40 10

Ma t/m do: van 13.00 – 17.00 uur en één uur voorafgaand aan een voorstelling of film
Vr/za/zo: één uur voorafgaand aan een voorstelling of film

Duisenburgh Theatercafé
Ma t/m vr: vanaf 09.00 uur
Za/zo: één uur voorafgaand aan een voorstelling of film

Welkom op hofnar.nl

Deze website maakt gebruik van functionele cookies die noodzakelijk zijn om de website zo goed mogelijk te laten functioneren en van analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies worden niet gebruikt om persoonsgegevens te verwerken. Door op akkoord te klikken, geef je ook toestemming voor tracking- en advertisingcookies. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op 'Cookie instellingen'.