Recensie

Huisrecensent Ans over ‘PAASBEST’ van Max van den Burg

Ans Boelens

Het is een drukte van belang bij het Parktheater in Eindhoven. Er spelen twee voorstellingen en ik ga naar Max van den Burg. De zaal is behoorlijk vol als Max het toneel op springt. Hij zoekt onmiddellijk interactie met het publiek, lui achterover zitten is er niet bij. Dat hij geboren is in Eindhoven, is hem niet meer aan te horen maar af en toe schakelt hij over op onvervalst Brabants. Na korte tijd valt het geluid uit, midden in een verhaal is Max van den Burg niet meer te verstaan. Het probleem valt niet met een eenvoudig knopje op te lossen en als een professional gaat hij hiermee om. Hij verdwijnt 5 minuten van het toneel voor een nieuwe zender en pakt het daarna wervelend weer op alsof er niets gebeurd is tot grote hilariteit van het publiek.

Wat een veelzijdig cabaretier! Hij zingt, heeft een geweldige stembeheersing. Doet typetjes na, heeft energie voor tien en deelt met ons, in willekeurige volgorde,  zijn ervaringen over het vaderschap, sing a song writers, heilige (kidney) boontjes, de rijdende rechter, de fabelman, vrije uitloop shampoo en andere gekkigheid. Zonder uitdossing verandert hij in korte tijd van personage wat het tot een ontzettend leuke, gevarieerde en vrolijke voorstelling maakt. Op zaterdag 9 februari zéér de moeite waard om in De Hofnar te gaan bekijken!

5554DA Valkenswaard

Telefoon algemeen
(040) 207 40 10