Recensie

Ans nam vorig jaar een kijkje bij cabaretier Jules Keeris

Ans Boelens

Afgelopen seizoen zijn onze huisrecensenten een aantal keer op pad geweest om voorstellingen te bekijken. In januari nam Ans een kijkje bij De uitverkorenen van cabaretier Jules Keeris in theater de Kattendans. Ze schreef hierover een mooi stukje voor de voorstelling die in april 2020 bij ons zou staan. Deze voorstelling is nu te zien op 2 en 3 oktober. We delen daarom nog graag deze leuke recensie! 👇

Ik mag weer op pad om een recensie te gaan schrijven, dit keer naar Bergeijk. De 27 jarige Jules Keeris speelt zijn debuutvoorstelling ‘De Uitverkorenen’ in een uitverkochte Kattendans. Zijn wieg stond in de Kempen, in Knegsel om precies te zijn. De Brabantse tongval is vooral te herkennen als hij in gesprek gaat met een aantal gasten in de zaal. Zijn ouders, zijn voetbalelftal en -aan de reacties te horen- nog een aantal bekenden.

Vanaf de eerste minuut zit er vaart in zijn optreden. Het is afwisselend, grappig en hier en daar absurd. Hij zingt, laat hilarische typetjes voorbij komen en is ontwapenend leuk!  Zo komt er een personage uit ‘Boer zoekt vrouw’ voorbij, maar laat hij ons ook (letterlijk) horen wat er zich zoal in zijn drukke geest afspeelt. Hij was te gast bij  de wintereditie van Val-Val-D’rie dus veel bezoekers hebben al een korte kennismaking met deze theatermaker gehad. Het publiek in Bergeijk reageerde heel enthousiast en ik heb zelf ook genoten en ontzettend gelachen. Deze man verdient ook een uitverkochte Hofnar.

VR 2 & ZA 3 oktober –> Bestel hier jouw kaarten

5554 DA Valkenswaard

Route en parkeren